Dünostend

Mis on dünamomeeter?

Dünamomeeter (rahvakeeli “Düno”) on masin, mis mõõdab mootori võimsust, pöördemomenti ning kütusesegu. Dünos on võimalik testida mootorit erinevatel koormustel ning tingimustel, mis aitab meil seadistada mootorratast ideaalsesse seadesse.

Miks peaksin enda mootorratast mõõtma dünostendis?

Kui oled teinud modifikatsioone mootorrattal, peaksid laskma need seadistada, et saada võimalikult optimaalne jõudlus ilma, et ohverdaksid sõidu naudingut ning kütusesäästlikust. Mõndadel mootorratastel vahetades välja väljalaske, siis kaotatakse võimsust, kuna see on seadistamata. Sama käib ka õhufiltri kohta. Tänavatsiklitel, millel on suuremad läbisõidud, saate ülevaate mootori tehnilisest seisust, kas on mootorivõimsus kadunud või võimsusgraafikus auke tekkinud.

Kuidas see suurendab minu mootorratta jõudlust?

Seadistatud mootorrattal on kasutuses maksimaalne potensiaal, mis on võimalik sellest mootorist kätte saada.Dünos on võimalik parandada mootori dünaamikat ning kütusekulu, et mootori töö muutuks sujuvamaks.Kasutades parimaid seadeid, mis on täpselt mõeldud sinu mootorrattale, saavutad parima võimaliku jõudluse. Pange tähele et sõna “jõudlus” ei ole ainult maksimum võimsus, aga ka hea sõiduvõime, sujuvalt töötav mootor ning hea kütusekulu.

Kuidas see väldib kalleid parandusi tulevikus?

Valesti seadistatud kütuseseguga töötav mootor võib saada kahjustusi.Liiga vaene kütusesegu hakkab koormama mootorit ning teeb klappidele liiga, kui temperatuur tõuseb kõrgele.Liiga rikas kütusesegu hakkab silindriseintelt maha pesema õli ning tekib ülemäärane kulumine.

Õigesti seadistatud mootor ei pea tegema nii palju tööd kui halvasti seadistatud mootor, et teha ära sama töö(näiteks tavaline sõitmine, kruiisimine maanteel). Õigesti seadistatud mootor toob kaasa väiksema kulumise.

Kuidas ma tean, et mu mootorratas vajab düno?

Ei teagi, tihtipeale ei osata tahta enda mootorrattast paremat, kui see juba on, kuid kui on tunda, et mootor töötab ebaühtlaselt või esineb auke jõudluses, siis vajab tsikkel seadistamist või kontrollimist. Kui mootoritemperatuur on liiga kõrge või liiga madal, võib see viidata kütusesegu probleemile.

Enamus mootoritest, millel on tehtud muudatusi sisselaskes ,väljalaskes, on kasutamas võidusõidu kütust või on läbinud erinevaid mootori modifikatsioone, peab saama seadistatud dünos vastavatele muudatustele.

Milliseid mootorrattaid saab mõõta dünos?

Kõiki mootorrattaid saab mõõta dünos, kaasaarvatud ATV-d, quadid, chopperid ning võidusõidutehnika.

Kas on mingeid nõudmisi, et saaksin enda mootorratast dünos mõõta?

Teie mootorratas peab olema tehniliselt heas korras.Teie vastutate ise oma tehnika korrasolu eest ning kahtluse korral võib tellida meilt tehnilise ülevaatuse ,sest me siiski võtame Teie mootorrattast maksimumi.

Mida jälgida:

  • Kett pingutatud
  • Hammasratas ning ketijooks heas korras
  • Tagumine rehv ei ole saavutanud kulumispiiri
  • Õhufilter kas puhastatud või uus
  • Paagis värske kütus, vähemalt pool paaki
  • Puuduvad lekked

Kui palju see maksab?

Maksuvus sõltub ajast, mis läheb mootorratta dünostendis mõõtmiseks.Võimsuse mõõtmine on meie juures 50eur/h,mis sisaldab 5 tõmmet.Power commanderi III ja V põlvkonna seadistamine on maksuvusega 150-200eur.Erilahendustega ning karburaatoriga mootorrataste seadistamise hind on kokkuleppel.

 

Aja kokkuleppimiseks palun võtke ühendust meiega e-maili teel info@sbk.ee või telefonil +372 5256002